Lienefien en de (kleine) dingen des Levens

Friday, February 02, 2007

Hypocriet

Is het hypocriet om me slecht te voelen als ik weet dat iemand gestorven is waar ik niet echt contact mee had?
Moet of mag ik me slecht voelen dat ik mijn tranen 'verkwist' ,zoals mijn moeder het altijd meende te noemen, aan onbelangrijke zaken, maar niet aan het verlies van mensen, plots of niet plots.
De laatste tijd zijn er mensen gestorven waarmee ik van ver een band had, maar ook niet helemaal als vreemde kan beschouwen.
Op de laatste 3 begrafenissen heb ik niet eens moeten wenen. Ik vond het erg wat er gebeurd was, maar meestal was ik gewoon dankbaar dat ik die persoon gekend had.
Helemaal waar is het ook niet, ik heb geweend op alle3 de begrafenissen. Maar niet geweend van echt verdriet, niet om het sterven van iemand.
Maar bij de ene was het omdat hubbie en ik door de micro werden aangesproken op ons eigen verdriet. Onverwacht, onvoorbereid... te laat om tranen weg te slikken, te laat om te negeren en hubbie die dan net in mijn hand knijpt waren er teveel aan.
2de begrafenis heb ik geweend omdat ik zag dat mijn kleine broer wel weende. Kleine broer dat 3 koppen groter is als mij en k altijd wou beschermen...
Begrafenis nr 3... had M. gekend als vriendje van kleine broer, nu kende ik de mama en de zus, dus ging meer voor hen naar de mis als steun. Bijna de kerk uit en hoor 'ons' liedje, liedje van onze trouw, liedje van begrafenis van Seppe, liedje van de doop... dus ben als n onwijs beginnen te wenen toen k merkte dat kleine broer wist wat dat liedje betekende en zn armen rond me sloeg.

Ik heb K. niet meer gezien sinds 02/06 vorig jaar. Maar k was toch serieus van mijn melk. Ik heb met redelijk wat mensen van mijn vorig werk nog gemaild, maar niet met haar. En toch is het zo vreemd dat ze er niet meer is. Ik zit ermee met wat ze die laatste momenten gedacht en gevoeld moet hebben, hoe t met haar 2 vriendinnekes nu is...
Af en toe zaten we samen op de trein, met een eenzame stilte tussen soms best wel serieuze gesprekken.
Ik weet nog dat ze rond de dag dat Seppe gestorven is, tegen me zei dat hij wel ergens leuks zou zijn.
Awel meid, ik ben er zeker van dat voor jou hetzelfde geldt!


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home