Lienefien en de (kleine) dingen des Levens

Friday, June 09, 2006

Blunderperiode!

Het is weer van dat, ik haal de ene stoot na de andere uit!
Eergisteren ga ik rap naar de GB, ik betaal, ik ga naar buiten en then it happens...
Om binnen te gaan moet ge tegen de deur duwen, dus bij het buitengaan wil ik mijn goedgezette heupen tegen de deur planten zodat die makkelijker opengaat, maar helaas is dat wèl een automatische deur.
Ik ben nog net niet op de grond terecht gekomen, maar het moet absoluut geen zicht geweest zijn. Zonder om te kijken probeer ik zo elegant mogelijk weg te lopen met de troost dat er toch niet zoveel mensen aan de kassa's stonden en ik daar wellicht niemand van kende.
's Avonds ga ik met onze Mauro wandelen en het kind heeft de gewoonte om tegen iedereen te beginnen tetteren, (dat heeft m niet van zijn moeder), zo ook dus tegen man met hondje. (Hondje bleek Jefke te heten wat Mauro geweldig vond)
Maar soite, op t moment dat we verder wandelen zegt man: 'Kan het zijn dat ik u vanmorgen in de GB gezien heb toen ik aan de kassa stond?' Knipoog, knipoog...
Ik kon wel door de grond zakken!

Maar gisteren was t NOG erger. Yep, da's allemaal mogelijk bij moi.
Er wordt geklopt op de deur: Jean en dingske. Ik weet niet wie dingske is, maar die komen altijd samen rond voor geld. (voor de sinterklaaskadootjes, voor 11.11.11,... )
De conversatie ging dus als volgt:
moi: Hey Jean en gij (tegen dingske dus, want k kon moeilijk dingske tegen dingske zeggen)
Jean: Hey Lina, we komen rond voor ne kroon te kopen voor Louis. Kent ge Louis, die woont de straat hierachter.
moi: Nee, die ken k niet. Ne kroon? Oh tof, is die verjaard ofzo?
verbouwereerde Jean: nee, die is gestorven.

Hubbie die in de living alles gehoord heeft, lag gewoon dubbel. Hoe kan ik in godsnaam weten dat ze hier ne rouwkrans ne kroon noemen?!
We wonen hier al 4 jaar, ik had moeten weten dat ze hier niet rondkomen voor ne verjaardag. Maar het kon toch zijn dat diene mens 100 jaar geworden was ofzo?
Als ik ooit 100 word, verwacht ik wel n kroon van de buren. Ik heb hier al voor zoveel entertainment gezorgd dat dat toch wel het minste is wat ze kunnen doen!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Haha, ge zijt té goe! ;-)

nooit gedacht om columnist te worden?
'k Denk dat de boekskes zouden staan springen voor u!
(stukken beter dan dat dagboek van dienen typ in de "p")

6:37 AM  
Anonymous Anonymous said...

ff een correctie...

ik lag niet dubbel, maar DRIEDUBBEL :) van het lachen.

nothin' but lova 4 ya

8:17 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home