Lienefien en de (kleine) dingen des Levens

Friday, June 30, 2006

Laatste schooldag

Yep, t is weer zover! Laaste keer boekentasje meegenomen voor het onder het stof mag verdwijnen en er afscheid moet genomen worden van vriendjes voor 2 maanden.
Een vraag die elk jaar terugkomt is 'nemen we iets mee voor de juffrouw'. Au fond zou ik zeggen 'neen'. Ik bedoel, je gaat toch ook niet naar de bakker met een doos pralinen om te zeggen ' bakker, bedankt voor het lekker brood en uw geweldige pistoleekes'?
Het is zo'n commerce allemaal en ik vraag me af wat die leerkrachten daar allemaal mee doen!
na n paar jaar moeten die toch al dozen vol hebben staan met 'voor de liefste juf, best teacher...'-prullaria? Ik ga het straks eens aan karolien vragen. Hilde staat in het buitengewoon onderwijs en daar is het eerder zeldzaam dat ze iets krijgen.
Maar ondanks al deze tegenkant, heb ik ook iets gehaald voor juffrouw Marina.
Je wilt niet dat je kind als enige niks geeft, maar de grootste reden is dat Mauro het zelf wou. Als hij iemand graag ziet, wil hij dat gewoon laten weten. ( dat heeft hij of course van zijn mama)
Ik heb dus gisteren maar bij de pralinenwinkelmadame (die ik overigens NIET bedankt heb voor haar geweldig lekkere pralinen) een metalen manneke gekocht dat een mandje vastheeft waar snoep in ligt. (en ze moeten niks zeggen over hun lijn: ik heupen, iedereen heupen!)
Niks met spreuken en leuzen op, dan kan ze het tenminste nog ergens anders gebruiken. Niet dat ik de fotocliphouders of whatever minder vind, ik vind het gewoon jammer voor de juf als ze 7 keer hetzelfde krijgt.
In mijnen tijd brachten we nog niks mee voor de juf. Ik was dan ook niet het meest geweldige kind om in de klas te hebben; ik was wel de primus van de klas, maar voor de rest was ik een bitch. (yep, toen al)
En als ik dan toch al iets meenam waren het zelfgeplukte bloemen. Hoewel de bloemenkunde van mij... het zal wel eerder onkruid geweest zijn!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home